Обратно

Формиране на активна емпатия у учениците от начална училищна възраст чрез използване на възможностите на изобразителното изкуство

В съвременната педагогическа психология има подчертан интерес към личностно-ориентираното обучение, което е силно повлияно от принципите на хуманистичната психология и педагогиката на сътрудничеството. В този контекст със своята значимост изпъква необходимостта от формиране и развитие на активни емпатични умения у учениците още от начална училищна възраст. Емпатията е важна и съществена за развитието на малките ученици понеже благодарение на нея те разбират по-добре преживяванията, отношенията, състоянията и активностите, както на своите връстници, така и на възрастните, с които общуват. Уменията на учениците да съчувстват, да съпреживяват и да изразяват съпричастност към другите е фактор, който оптимизира взаимодействията между субектите на професионално-педагогическото общуване още в начална училищна възраст. Всичко това разкрива актуалността и практико-приложната значимост на настоящата статия.