Обратно

Интеграция или взаимно включване. Готови ли сме за първия учебен ден и къде да учи детето?

В интеграцията, като стратегия за приобщаване на индивиди, семейства или други групи от хора, носещи своите различия /било то езикови, религиозни, общностни, расови, национални и т.н./, като че ли толерантността е повече еднопосочен процес т.е. насочена от средата към индивида. В този смисъл детето се оказва „обект“ на въздействие от околните. Държавите, за които интеграцията е наука, изкуство и предизвикателство, отдавна са забелязали, че всъщност този процес е двупосочен. Не само средата променя индивида, но и индивида променя средата. „Взаимно включване“ /mutual inclusion/ означава и равнопоставеност, двупосочен толеранс, двупосочна отговорност. Нека всички да се замислим какво означава това в училищния процес!