No | Details | Options |
---|---|---|
81 |
ОРГАНИЗАЦИЯ НА УЧЕБНИЯ ПРОЦЕС В УЧИЛИЩНОТО ОБРАЗОВАНИЕ В АВСТРИЯ, РУМЪНИЯ, ФРАНЦИЯ И ХЪРВАТИЯ Представени са всички по-съществени данни за организационните аспекти на учебния процес в Австрия, Румъния, Франция и Хърватия, с уточнението, че всички европейски държави имат собствени традиции за организацията на учебния процес в различните степени на училищното образование, като утвърдените практики се различават не само между самите държави, но и между отделните училища. май 2018 г., 17 стр., 27 lv. |
Rate |
82 |
Посочено е, че макар да се осъществява чрез различни инструменти и методи, оценяването на учениците в държавите членки на ЕС е неразделна част от учебния процес и представлява важен фактор за повишаване на качеството на образованието. Представени са основни характеристики на процеса на оценяване в Австрия, Германия, Гърция, Естония, Испания, Латвия, Нидерландия, Полша, Румъния, Финландия, Франция, Чехия и Швеция. юни 2017 г., 28 стр., 38 lv. |
Rate |
83 |
ОЦЕНЯВАНЕ НА ПОСТИЖЕНИЯТА НА УЧЕНИЦИТЕ В УЧИЛИЩНОТО ОБРАЗОВАНИЕ В ДЪРЖАВИТЕ ЧЛЕНКИ НА ЕС Изтъкнато е, че оценяването на учениците в държавите членки на ЕС се отличава с използването на разнообразни инструменти, методи и практики, формирани в резултат на дългогодишни традиции. Оценките също се диференцират по различни аспекти: вътрешни или външни, текущи или крайни, като освен това притежават различна тежест. В реферативния обзор са представени системите на оценяване в Австрия, Германия, Естония, Испания, Латвия, Полша, Финландия, Франция, Холандия, Чехия и Швеция. юли 2015 г., 38 стр., 24 lv. |
Rate |
84 |
ОЦЕНЯВАНЕТО В УЧИЛИЩЕ - ФАКТОР ЗА КАЧЕСТВЕНО ОБРАЗОВАНИЕ Книги, дисертации, статии, eBooks, публик. на свободен достъп, 2016-2022. Бълг., рус., англ. ез. 74 заглавия, 30 lv. |
Rate |
85 |
ПЕДАГОГИКА И ПСИХОЛОГИЯ НА ИГРАТА Книги, дисертации, статии, публик. на свободен достъп, 2014-2019. Бълг., рус., англ. ез. 36 заглавия, 15 lv. |
Rate |
86 |
ПЕДАГОГИКАТА НА МАРИЯ МОНТЕСОРИ Книги, дисертации, статии. Бълг., англ., немски ез. 41 заглавия, 10 lv. |
Rate |
87 |
Последователно са представени общоприетото понятие за плагиатство, способите за неговото откриване и перспективите за преодоляването му. Изложени са политиките, процедурите и практиките относно плагиатството във Великобритания, Германия, Испания, Италия, Нидерландия, Румъния, Словакия и Унгария. Приложени са и характерни казуси. май 2016 г., 30 стр., 20 lv. |
Rate |
88 |
ПОВТАРЯНЕ НА КЛАС В НАЧАЛЕН ЕТАП НА УЧИЛИЩНОТО ОБРАЗОВАНИЕ В ЕВРОПА И САЩ Представен е кратък обзор на действащите регламенти за повтаряне на клас в основното образование в Европа. Посочено е, че повтарянето на клас е възможно според законодателството на почти всички държави, макар и в някои от тях да съществуват ограничения за прилагането на тази практика. Разгледани са критериите за повтаряне на клас и ролята на действащите лица в процедурите по вземане на решение. Представена е основна информация за повтарянето на клас и в системата на образование на САЩ. юни 2017 г., 26 стр., 36 lv. |
Rate |
89 |
ПРАКТИКАТА "НАЦИОНАЛЕН УЧИТЕЛСКИ СЪБОР" Наличният световен опит относно практиката "Национален учителски събор" показва различия за нейното разбиране и приложение. Наблюдава се диференциация, предпоставена от вида на водещата организация при провеждането на подобни инициативи. Някои се организират от учителски синдикати, други - от учителски асоциации и/или сдружения, а самостоятелно място заемат т. нар. Teaching Council, разпространени в Австралия, Великобритания (Шотландия, Уелс), Ирландия, Канада, Нова Зеландия и САЩ. Специално внимание е обърнато на Общия учителски съвет на Шотландия и на Учителския съвет в Ирландия. март 2016 г., 8 стр., 9 lv. |
Rate |
90 |
Реферативният обзор представя реформите във висшето образование чрез консолидиране, сливане или преструктуриране, техните резултати и формулираните в следствие на придобития опит препоръки към бъдещи национални политики. Анализирани са самите процеси на обединяване на университети, като са посочени характерни примери сред общо 92 регистрирани обединявания на институции за висше образование в страните членки на ЕС през периода 2000 - 2015 г. На тази база е предложена типология на процесите на обединяване и окрупняване, обобщени са мотивите за тях, участието на публичната власт, постигането на ефективност, управлението на процеса и др. По-подробно е представено сливането на университетите в Есен и Дуисбург, провинция Северен Рейн-Вестфалия, Германия и създаването на Алианс на университети за устойчиво развитие в Австрия. септември 2015 г., 37 стр., 23 lv. |
Rate |