Ролята на играта в обучението по музика за трети клас

В предложената статия са представени игрови техники в обучението по музика за трети клас, чрез които се усвояват нови знания в образователния процес и се активизират познавателните и артистични възможности у учениците. Необходимостта от налагането на съвременен подход в музикално – естетическото образование е свързана с изискванията на новото време за присъствие на интересни и увлекателни нововъведения.

Аксиологические основы поиска цветового решения художественного произведения: педагогический аспект

В статье приведены результаты исследования, направленного на выявление аксиологических основ поиска цветового решения художественного произведения как ценностной базы творческой деятельности в области создания цветовых композиции; более глубокого изучения восприятия цвета как элемента художественного произведения.

Teachers' perceptions of technical affordances in early visual arts education

This study aimed at exploring kindergarten teachers’ perceptions and usage of digital devices in their classrooms. A multiple case study was conducted to investigate how in service experienced and novice kindergarten teachers interpreted the functional significance of digital devices, including the needs and challenges faced when applying digital devices in visual arts activities in their classrooms. A non randomised convenience sampling strategy was used to recruit four local kindergartens in Hong Kong, whose teachers were invited to participate in focus group interviews.

Кукерските игри и обичаи в обучението по изобразително изкуство на учениците от 3. Клас

Народните обичаи, празници и ритуали са неотменима част от българската култура. Съпреживяването на един народен празник от децата не само ги запознава с традициите на нашия народ, а и стимулира тяхното мислене, въображение и инициативност.

Методические рекомендации по проведению занятий по изобразительной деятельности в системе дополнительного образования

В статье рассматривается понятие методика, методы обучения. Методика как предмет изучения рассматривает особенности работы педагога с учениками. Содержание образования, его цели и задач, отраженные в программах, планирование материала, принципы и способы способы обучения. Дается краткое описание направлений художественного образования, для развития творческих способностей детей.

How to deal with the cultural differences of students in the process of art education and teaching

This study focuses on how to address the issue of cultural differences among students in art education. Firstly, it provides an overview of the current status of students' cultural differences and discusses the challenges and opportunities they bring in art teaching. Secondly, this paper analyzes the importance of culturally sensitive teaching methods and cross-cultural art curriculum design, emphasizing the need for innovative teaching approaches to promote cultural integration and students' comprehensive development.

Педагогически модел за развиване на декоративните умения на учениците в ЗИП по изобразително изкуство в 6. Клас

В статията е описано проведено от автора педагогическо изследване с цел конструиране и апробиране в обучението по изобразително изкуство, ЗИП, на иновационен педагогически модел за развиване на декоративните умения на учениците от 6. клас чрез изработване на яйца тип „Фаберже“. Представени са резултати от експерименталното приложение на модела.

Художественное образование в россии и китае как средство актуализации культурного наследия: перспективы развития

Настоящая статья призвана поднять актуальный вопрос о роли и функции высшего художественного образования в сохранении традиций культуры России и Китая. Целью работы является прогнозирование перспектив развития художественного образования двух соседствующих государств в общем деле аккумулирования и актуализации культурного наследия.

The application dilemma and strategy of intangible cultural heritage in school art curriculum

Art education is an important component of quality education. With the continuous promotion of quality education, the art subject is increasingly valued, and how to improve the quality of middle school art teaching has become a concern in the education industry. As one of China's excellent intangible cultural heritage, wire enamel painting has strong artistic learning value. Integrating it into secondary school art teaching can not only enrich the content of intangible art teaching, but also achieve the inheritance and development of intangible cultural heritage.

Екипната работа в избираемите часове по изобразително изкуство

Важна цел на обучението по изобразително изкуство е формиране на отношение на учениците към художествената култура, което се изразява в култивиране на вътрешна потребност от общуване с изкуство и разбиране на неговия образен език. Прилагането на екипна работа в часовете по изобразително изкуство е основание за усилване на интереса на подрастващите към учебния предмет, за провокиране на творческите им умения и повишаване на ефективността от обучението.

Искусственный интеллект в художественном образовании школьников

На текущий момент времени наблюдаются тенденции, связанные с цифровой трансформацией образовательного процесса. Одним из актуальных направлений трансформации является интеграция технологий искусственного интеллекта. Основной целью представленной статьи является выполнение анализа относительно возможностей и преимуществ использования искусственного интеллекта в художественном образовании школьников.

Specifics of professional training of future teachers of music art with the application of information and communication technologies

The article is devoted to the current problem of art education, which highlights the analytical and constructive stage of formation of the experience of violin performance with the use of information and communication technologies, which consists in the ability to freely master information and communication means, as well as the corresponding software and hardware. The criterion (the degree of formation of performance stability in future music teachers) and indicators of the reflexive transformative component are determined.

Педагогическа технология за усвояване на програмна музика

Настоящият доклад разкрива педагогическата технология за усвояване на програмна музика от началните ученици. Предлагаме на музикалните педагози да преосмислят подбора на своите техники, инструменти, методи за създаването на среда, която максимално да отговаря на нуждите на децата за получаване на информация. Технологията е за овладяване на умения и способности дава свобода на творческите заложби на началните ученици чрез включване в различни дейности.

Психолого педагогические аспекты процесса обучения начинающего вокального исполнителя

В статье рассматриваются психолого-педагогические аспекты формирования комплекса вокально-исполнительских навыков у студентов на начальном этапе обучения. Автор обосновывает важность применения в обучении студента-вокалиста совокупности дидактических принципов, какнаиболее эффективного варианта оптимизации учебно образовательного процесса.

Gifted education in Turkiye from the perspectives on Science and Art Centers (SAC): issues and suggestions

There are substantial expectations from gifted students while countries design the framework of their long-term programs. In this sense, developing countries like Turkey tend to comprehensive investments in gifted education. However, there is still no comprehensive content related to this field that boosts gifted student talents significantly, especially in science education. In this respect, it is crucial to develop inclusive content that can fully satisfy the needs of these students. In this direction, SACs were established in 1995 to bring to life practice-based education for special students in three domains: painting, music, and general talent. Training is carried out in four stages; resource education, recognizing individual talents, enhancing special talents, and project-based programs.

Техники за мотивиране на участниците в приобщаващото образование на ученик със соп. примерът на обучението по математика в трети клас

Статията представя пример за обучение на дете със СОП и по-специално избрани техники за мотивирането му в процеса на обучение по математика. Използвани са иновативни подходи като част от представяне на добри практики.

Развитие инклюзивного образования в школе

В статье рассматривается проблематика развития инклюзивного образования в школе. Автор отмечает отмечает особую актуальность данной темы, поскольку получение детьми с ОВЗ качественного образования является одним из основных условий их успешной социализации, обеспечения полноценного участия в жизни общества, различных видах профессиональной и социальной деятельности.

Understanding inclusive educationa theoretical contribution from system theory and the constructionist perspective

The meaning of the term ‘inclusion’ is often taken for granted and seldom defined. Empirical research on inclusive education is often normative since it is based on terms such as ‘justice’ and ‘democracy’. Such terms are challenging to translate into real practice because their meanings depend on a subjective evaluation related to the time and place where inclusion is supposed to happen.

Извънкласните дейности в професионалните гимназии в контекста на приобщаващото образование

В статията се разглеждат извънкласните дейности в контекста на приобщаващото образование. Акцентът се поставя върху приложението на диференцирания подход в обучението. Във фокуса на образователния процес е ученикът с неговите личностно-психологически особености.

Вопросы гендерного равенства в инклюзивном образовании

Данная статья исследует взаимосвязь инклюзивного образования и гендерного равенства, подчеркивая необходимость учета гендерных аспектов в рамках инклюзивных образовательных программ.