Моралните емоции в контекста на нравственото възпитание в семейството
Успешното нравствено развитие на децата започва от най-ранна възраст и е свързано с усвояването на определени личностни качества и социално-емоционални умения. Целта на настоящата статия е да представи ролята на семейството като един от основните фактори за нравственото възпитание на децата. Семейството се разглежда като микромодел на просоциална и емпатична среда и като своеобразен контрапункт на макросредата, където моралните основи на моралното общество са сериозно подкопани.
Актуальность и ведущая роль семейного воспитания в формировании личности младшего школьника
Поступление ребёнка в школу - важнейшее обстоятельство и период в жизни ребенка, изменение всего психологического облика, преобразования его личности, развитие его познавательных и умственных способностей, сфера эмоций и переживаний, круг общения, в котором важнейшую роль играет семья и семейное воспитание.
The role of the family in the education and upbringing of children
The significance of the family in the education and upbringing of children holds considerable weight, as a conducive family environment plays a pivotal role in shaping a comprehensive personality. This article aims to examine the role and significance of the family in molding a child's multifaceted value system, delving into the impact of parental education on the developmental aspects of a child's personality.
Семейно функциониране и просоциално поведение в юношеска възраст
Настоящият труд е насочен към разкриване на връзките, влиянието и взаимодействието на отделните компоненти на семейното функциониране върху различните форми на просоциално поведение в юношеска възраст. Взимайки предвид множеството перспективи, обясняващи просоциалното поведение в научната литература и неговата комплексност, ние използваме мултидименсионален подход за разбиране на това явление.
Традиционные и современные модели семейного воспитания в Китае
Описывается генезис семейного воспитания в Китае. Определяются предпосылки его реформирования на современном этапе. Представляются и критически анализируются наиболее распространенные модели традиционного воспитания.
The role of national values and the family in upbringing of the youth
In the following article the issues of educating the young generation in the spirit of national values in the process of deep social reforms, which are one of the most important features of our contemporary country are discussed.
Модел за взаимоотношенията на родители и деца
В статията е представяна работен календар с родителите като се изследват взаимоотношенията между родители и деца вкъщи. Обхват на изследването са деца на възраст 5-7години ,възпитаващи и развиващи се в условия на пълни и непълни семейства. Обект на изследването са взаимоотношенията в условията на семейната среда.Предмет на изследването са изградените представи на децата и техните семейства и семейните отношения в тях.
Медиакультурное воспитание как неотъемлемая частьэстетического, духовного и семейного воспитаниясовременных дошкольников
В статье представлены различные приёмы взаимодействия детского сада с семьями воспитанников в рамках образовательного сообщества в социальной сети. Автором предложены поэтапные идеи организации эффективного онлайн-сотрудничества в области эстетического, патриотического, духовного воспитания, сопровождающегося семейными активностями творческой, интеллектуальной, волонтёрской или продуктивной направленности.
The Role of the Father in the Development and Education of the Child (Or What the Father Is For)
The question of the role of the father has been at the core of human culture since ancient times. However, in Western culture and civilization, we have witnessed a historical trend of neglecting and underestimating the figure of the father. The disappearance of his primitive role as the person who sets and maintains boundaries is at the root of many of the modern problems of children, arising from the dilution of the restrictive function of upbringing.
Родителското поведение и неговото влияние върху адаптацията
Семейството е първо социално обкръжение на детето, като първи модел на големия свят, като микросреда за първична социализация, като важна социо-културна възпитателна среда, като основен възпитателен фактор.Една от непреходните идеи на българската народна педагогика за възпитанието, утвърдила се като възпитателна традиция, винаги адекватна на променящите се условия, е моралната и педагогическа отговорност на семейството.
Семейное воспитание как предикат всестороннего развития личности
В данной статье рассматривается актуальность всестороннего развития личности. Анализируются траектории всестороннего воспитания. Обосновывается необходимость использования различных подходов в процессе семейного воспитания.
Moral Emotions in the Context of Moral Education in the Family
The successful moral development of children begins at an early age and is related to the acquisition of certain personal qualities and socio-emotional skills. The purpose of this article is to present the role of the family as one of the main factors for the moral education of children. The family is viewed as a micromodel of a prosocial and empathic environment and as a kind of counterpoint to the macroenvironment where the moral foundations of moral society are seriously undermined.
Ролята на семейството за социализацията на детето
Динамичното и бързо променящо се ежедневие поставя сериозни задачи за решаване пред съвременното семейство и детската градина. Очертава се тенденция за засилено присъствие на родители в образователният процес. Но през последните години доверието в отношенията между семейството и детската градина става все по-несигурно. В масовата практика двете институции по скоро контактуват, но не винаги си сътрудничат.
Семейное воспитание как форма толерантного поведения
В данной статье рассматривается сущность понятия «толерантность» с учетом анализа философской и психолого-педагогической перспектив. Основная цель заключается в выявлении и описании принципов, которые являются неотъемлемыми для успешной организации процесса воспитания толерантности средствами семейного воспитания.
Parent, child, and situational factors associated with parenting stress: a systematic review
Parenting stress has been related to adverse health outcomes in parents, children, and their families. This systematic review aimed to provide an overview of parental, child, and situational factors related to parenting stress in mothers and fathers. We searched Embase, Medline Epub (Ovid), PsychInfo (Ovid), Web of Science, and Google scholar for studies published between January 1980 and May 2021 evaluating the association between at least one factor and parenting stress.
Дигитално-медийна грамотност
През 2020 г. пандемията от коронавирус постави образователната система пред огромно изпитание. Учебните заведения бяха затворени, а децата и учениците спешно трябваше да преминат на обучение в електронна среда от разстояние, осъществявано чрез различни медийни платформи. Заради задължителния виртуален учебен процес се наложи дори малките ученици прекарват по 4 – 5 часа на ден пред екраните на компютрите и дигиталните устройства, без да имат необходимите познания как да използват тези медийни средства и добитата чрез тях медийна информация. С това е свързана все по-належащата потребност от формиране на медийна грамотност у учениците още в началния етап на основната образователна степен.
Медиаграмотность в сфере образования
Статья посвящена актуальной проблеме повышения медиаграмотности во многих областях, особенно в образовании, которое играет электронных СМИ. Дается определение медиаобразования и медиаграмотности, а также их структура. Целью исследования была определена попытка оценить рост грамотности, развитие критического мышления у молодых людей и способность осмысленно воспринимать то, что они видят, слышат и читают.
Why do some teachers teach media literacy while others do not? Exploring predictors along the “will, skill, tool, pedagogy” model
The present study aims to identify factors that predict whether teachers engage in teaching about digital tech nologies (media education), which is an under-researched topic compared to the research about teaching with digital technologies (technology integration). Thus, a popular model of technology integration—the “will, skill, tool, pedagogy” model—guided our research on media education. Based on a survey of 2247 Swiss upper sec ondary school teachers, we found that for most of the media education topics, only a minority of teachers indicated that they have addressed them in class.
Дигитални медии в помощ на работата с художествени текстове в обучението по немски език
Дигитално базираните задачи и упражнения за работа с художествени творби в обучението по чужд език вече не се разглеждат като допълнение към традиционните учебни сценарии. Засилената дигитализация на образователния процес и компетентностната ориентация на обучението ги превръщат в необходими средства, които следва да дадат принос за комплексното развиване на ключови компетентности, като умения за общуване на чужд език, изразяване чрез творчество, умения за учене, дигитална грамотност и лингвокултурна компетентност.
Медиаграмотность как компонент профессиональной подготовки студентовфилологов
Статья о роли медиаграмотности в профессиональной подготовке студентовфилологов обсуждает важность развития навыков работы с современными медиа-ресурсами для будущих специалистов. Авторы подчеркивают значение медиаграмотности как ключевого элемента компетенции лингвистов, изучают особенности медиатекстов и медиаконтента в учебном процессе, исследуют влияние цифровых технологий на изучение языков и литературы, а также возможности и вызовы, которые они представляют для студентов филологии.