Конфликтът в училище

В статията е разгледан един сериозен проблем за българското училище - конфликтите. Представено е виждането на автора, че конфликтите са част от живота на човека, респективно на ученика. В този смисъл не трябва да се гледа на тях само и единствено като негативно явление и като провал във възпитанието на учениците. Ако се познават особеностите, закономерностите и етапите на конфликта, ако се владеят подходящи похвати за управлението му, то той може да се превърне в позитивно явление за развитието на учениковата личност и на отношетията в училище.

Конфликты в школе

Как и для любого социального института, для общеобразовательной школы характерны разнообразные конфликты. Педагогическая деятельность направлена на целенаправленное формирование личности, ее цель — передача школьникам определенного социального опыта, более полное освоение ими этого опыта. Поэтому именно в школе необходимо создать благоприятные социально-психологические условия, обеспечивающие душевный комфорт педагогу, ученику и родителям.

Conflicts at schools and their impact on teachers

Based on teacher views, the study was set out to identify school conflicts, reasons behind them, their impact and responses to conflicts. The study undertaken via survey model utilized a qualitative research method. Study group of the study was composed of 57 classroom and subject matter teachers employed in Bolu central district during 2014-2015 academic year. Research data were collected with the help of semi-structured interview form and analyzed via content analysis. Some of the results obtained in the study are as follows: According to teachers, conflicts at schools are negative situations caused by differences of opinion and forming groups with like minded people based on inability to find common ground and disagreements, tension, unconformity, lack ofcommunication and ideological clashes. Conflicts result mainly from lack of communication followed by personal, political-ideological and organizational factors. Conflicts have both negative and positive results in psychological, social and organizationalaspects. Teachers who experience conflicts have negative feelings such as disappointment, insensitivity, stress, sorrow, uneasiness etc. and may dislike their professions, have low morale and motivation, form groups with like minded people and have reduced performance. Teachers who experience conflicts either respond, by arguing, evading the situation or using violence, or remain unresponsive.

Конфликт и игрово взаимодействие

Животът на детето в детската градина се характеризира с висока динамика и противоречивост. Противопоставянето на отношенията на децата в игровото взаимодействие,води до игрово неблагополучие. А то е повод за конфликт. Играта като доминираща дейност в цялостния престой на детето в детската градина е най-податлива на конфликтни ситуации.

Participant roles in preschool bullying: The impact of emotion regulation, social preference, and quality of the teacher-child relationship

Teachers completed the Emotion Regulation Checklist, which yields the dimensions of emotion regulation and lability/negativity, and the Student-Teacher Relationships Scale, to evaluate conflict and closeness with the teacher. Multilevel models highlighted that emotional lability was positively associated with bullying and outsider behavior, emotion regulation was positively related to bullying and defending behavior, and social preference was negatively associated with bullying and victimization and positively with defending behavior. Interactions indicated that lability and low social preference were associated with bullying, and emotion regulation with outsider behavior, in children with a conflictual relationship with the teacher whereas social preference was related to defending behavior in children with a close relationship with the teacher. Results are discussed highlighting the importance of the quality of teacher-child relationship and the relevance of intervention programs aimed at promoting social wellbeing in preschool.

Конфликти и агресия между учениците в началното училище

Актуална тема за българското училище е агресивното поведение на децата. Зачестилите случаи на детска агресия насочват вниманието на обществото към различните негативни прояви в училище, към причините, които ги провокират, към възможностите тези негативни прояви да бъдат редуцирани в социално приемливо поведение. Водещата задача на възпитателите – учители и родители, и н ацялата общественост е трансформиране на агресивното поведение , което нарушава психологическия климат в училище в социално приемливо поведение.

Конфликт между учениками в классе

Конфликтные ситуации случаются в жизни каждого человека. Но если взрослый человек уже имеет навыки противостоять различным выпадам в свою сторону, то дети не всегда могут с этим справиться, а конфликтные ситуации в школе все дети переживают особенно остро. Конфликтные ситуации в школе могут начаться с самых первых дней пребывания ребенка в учебном заведении. В начальной школе очень остро стоят конфликты между учениками.

Understanding conflict in schools

Conflict is ordinary. That is the first thing that needs to be acknowledged. Even in the most homogeneous of schools, differences among students and teachers are always so nuanced that conflict is inevitable.

Конфликти в училище и подходи за справяне с проблемното поведение

Проблемът за конфликтите винаги е бил актуален, тъй като те присъстват и винаги са присъствали във всички социални сфери и на всички равнища в обществото. Това с особена сила важи за училищната институция, тъй като именно в образователната среда този феномен разкрива най-пълно своята същност и се проявява във всички свои разновидности.

Школа - зона конфликта: как помочь ребенку выйти из ссоры с учителем

Практика показывает, что зачастую глобальных причин для острого противостояния между учителем и учеником нет и многие неприятные ситуации возникают из-за недопонимания. Как известно, один и тот же конфликт "глазами учителя" и "глазами ученика" - это две разные истории. Ребенок в подростковом возрасте часто не способен спокойно реагировать на замечания учителей и стремится отстаивать свои права, даже если на них никто не посягает. Педагог, не желая вдаваться в подробности, нередко ошибается, давая оценку действиям ученика.

За конфликтите между учители и ученици

Много деца се оплакват от своите учители. И много често родителите не обръщат внимание на тези оплаквания, приемат ги по-скоро като капризи. А от това, какви отношения ще се изградят между първите учители и детето, зависи и неговото по-нататъшно отношение към училището и желанието му за учене. Не е тайна, че има какво да желаем от българското училище, в частност и от учителите. Понякога се случва още с първите седмици или месеци с тръгването на училище, малките ученици да се сблъскат с непривично отношение от страна на учителя към тях: кръсъци, обиди, оскърбяване и т.н. Много често децата премълчават подобни ситуации и родителите научават за тях едва на родителската среща, когато се оказва, че конфликтът вече е наистина сериозен.

Проблема учебных конфликтов и способы их предупреждения

Актуальность данной темы определяется значимостью изучения специфики конфликтных ситуаций в учебном коллективе, в частности в малых коллективах сельских детских музыкальных школ. Педагогу надо хорошо овладеть умениями и навыками предупреждения и разрешения конфликтных ситуаций, так как проблема взаимодействия участников педагогического процесса приобретает все большую остроту для современных ДМШ и ДШИ. Учебный конфликт не должен вносить дополнительных, субъективно обусловленных трудностей в процесс развития личности учащегося музыкальной школы.

Conflict management in schools. The role of the teacher as an inloco-parentis

Conflict management in schools as it relates to teachers pertains to a given condition whereby teachers acquire programmed and patterned mediums through which they can twig and deal decisively with conflict as a way of embellishing conditions of conflict in schools at all times.

Мениджмънт на конфликтите в училищния клас в условията на педагогическото общуване

Учениците са голяма социална категория, която може да бъде предмет на изследване от демографска, икономическа, юридическа, педагогическа и социологическа гледна точка. По своя състав и социално-педагогическа същност, училищния клас е малка социална група, в която се осъществяват сложни взаимоотношения на различни равнища. От функционална гледна точка, училищният клас може да се разглежда, като социализираща институция. Най-специфичните особености на училищния клас са: връзката между учениците и учителя, наличието на общи цели, взаимно общуване, взаимна зависимост на едните от другите. Тези особености характеризират класа на формално равнище и го отличава от неформалните групи, защото те се утвърждават чрез институциализирано задължение.

Конфликты учителей и родителей: одна из причин дезадаптации первоклассников к школьному обучению

В статье представлены причины возникновения конфликтных ситуаций между учителями и родителями первоклассников, которые были выявлены в совместном обсуждении на «Круглом столе» проблем взаимодействия субъектов образовательного процесса МБОУ СОШ № 20 г. Краснодара. Основное внимание обращается на то, что для создания бесконфликтной атмосферы в классе необходимо выбрать стратегию взаимодействия семьи и школы – сотрудничество.

School leadership role in a conflict andpost: conflict environment school. reconstruction as a professional learning community

Understanding the role school leadership plays in rebuilding schools as professional learning com-munities is a crucial step forward in tackling the numerous challenges of conflict and post-conflict school reconstruction. The purpose of this article is to find out the role school leadership plays in a conflict and post-conflict environment school reconstruction as a professional learning community. Qualitative research method was used and the data were collected using interviews. The major findings included a shared supportive leadership that worked collaboratively with other stake-holders to overcome its challenges, provided the needed supportive conditions and reforms and overcame its psychological challenges. This article challenges schools and all those involved in education in conflict and post-conflict societies to rethink their school improvement strategies.

Предизвикателства пред политиката на учене през целия живот в България

Social pedagogy specialty is to acquaint students with modern scientific problems and aspects of adult education. In the forms of students acquire knowledge and skills for planning and organization of training to adults. The possibilities for application of Andragogic preparation in professional activity of social pedagogue expressed in exercise of the organization and training of various categories of elderly.

Lifelong learning at universities: Future perspectives for teaching and learning

This paper examines practices of teaching and learning in the era of digitalization. More specifically, it addresses practices of teaching and learning for students with professional experience who work alongside their studies. Based on the assumption that digitalization is a means of allowing more open and flexible pathways for teaching and learning in higher education, the paper focuses on the perspectives and perceptions of both students and teachers in digital supported teaching and learning environments as forms of blended learning. It brings together findings from two qualitative empirical studies: one focused on students' perspectives of their development over the course of their studies; the second addressed teachers' perspectives and their teaching strategies and activities. Based on the findings of these two research studies, the paper outlines future perspectives for teaching and learning and the role of digitalization, with a particular emphasis on programs of lifelong learning at universities.

Съвременни проблеми на обучението

В Европа и света се проявяват стабилни тенденции към популяризиране, отваряне, хуманизиране, демократизиране, разнообразяване, непрекъснатост и стандартизиране на образованието. Отправна точка в този процес е концепцията за обучение (образование), ориентирано към учащия. Съществуват най-общо три концепции за ученето: обяснителноучене, учене чрез откриване, активно учене.

Совершенствование проектного обучения в аспекте сетевой деятельности учащихся и педагогов

Метод проектов, известный мировой педагогике более 100 лет, получил второе развитие в связи с внедрением в образование информационных и коммуникационных технологий. Внимание к этому методу в аспекте изучения и применения в образовании средств ИКТ обусловлено тем, что он направлен на получение практического результата, а это в современных условиях содержательно, ярко и наглядно реализуется в виде разработки электронных ресурсов. Информационные и коммуникационные технологии обеспечивают инструментальную базу проектной деятельности учеников – позволяют общаться, работать с информацией, индивидуально и совместно разрабатывать электронные ресурсы, публиковать и презентовать эти ресурсы окружающим, получать отзывы и оценки, вести дальнейшую разработку и обсуждение, опираясь на полученный результат.