Ученици-учители-родители- говорим на един език
Съвременната нормативна уредба за осъществяване на образование у нас създава условия за автономен избор на всяко училище как да повишава качеството на услугите, които предлага. Една такава възможност е мобилизирането на училищната общност да работи така, че училището да получи престиж на иновативно училище. Настоящата статия представя опита на СУ“Васил Левски“, гр. Главиница, община Главиница, област Силистра в изследването на възможностите за разработване на иновативна идея и избор за изграждане на концепция за внедряването й като образователна иновация.
Семья и образование: технологии взаимодействия
В процессы целенаправленной социализации включены разные субъекты, в том числе школа, родители, трудовые коллективы, СМИ. Урегулирование образования сопровождается заимствованием и дублированием ряда функций семьи во многих сферах (формирование производственных качеств, социализация, социальный контроль и социальная поддержка и другое). Некоторые функции семьи и образования могут быть разнонаправленными.
The impact of informal family education on children's social and emotional skills
This study aims to examine the impact of informal education provided by families on children's social and emotional skills. Informal education includes daily interactions, guidance and support provided by parents and other family members. The results show that informal education in the family environment has a significant influence on children's social development, including communication, cooperation and conflict resolution skills.
Активно взаимодействие между детската градина и семейството за осигуряване на емоционален и психологически комфорт на детето и създаване на оптимални условия за развитие на индивидуалния му личностен потенциал
Комуникацията и съвместните дейности между педагога и родителя следва да бъдат ориентирани по посока на професионалния опит на родителя. Това е един от пътищата за стимулиране на родителската инициативност и готовност за активни действия в живота на децата от групата. Създаването на подкрепяща образователна среда и емоционален комфорт благоприятстват развитието на познавателните сили на детето и социален диалог с връстници и възрастни.
Техникум и семья: особенности взаимодействия
Во-первых, актуальность взаимодействия техникума с родителями заключается в том, что они могут быть информированы о всех важных событиях, происходящих в учебном заведении. Это включает в себя планируемые мероприятия, изменения в учебной программе, актуальные вопросы безопасности и прочие важные аспекты учебной деятельности.
The Role of the Family in the Education and Upbringing of Children
The significance of the family in the education and upbringing of children holds considerable weight, as a conducive family environment plays a pivotal role in shaping a comprehensive personality. This article aims to examine the role and significance of the family in molding a child's multifaceted value system, delving into the impact of parental education on the developmental aspects of a child's personality.
Взаимодействие и прилагане на иновативни форми на сътрудничество между детска градина и семейство
Настоящата статия разглежда някои нови подходи и методи на взаимодействието семейство и детска градина. Това предполага съвместни координирани действия на двете институции. Качеството на българското предучилищно образование зависи в определяща степен от съответствието му с европейския образователен модел, визиращ философията и стратегическите послания на процеса „Учене през целия живот”.
Семья и школа: проблемы и технологии взаимодействия
В статье актуализируется проблема взаимодействия современных родителей со школой, раскрываются типичные затруднения, стереотипы в их взаимоотношениях, анализируются причины и представляются некоторые варианты решения данных проблем, в основе которых базовые ценностные ориентиры и установки, активные формы и методы работы в контексте развивающихся образовательных технологий, цифровых ресурсов современной школы.
Family Education Factors and Their Influence on Entrepreneurial Potential: Systematic Literature Review
This research aims to conduct a systematic literature review on the factors of family education and their impact on entrepreneurial potential development. Family education is one of the important factors in shaping someone's entrepreneurial attitudes, skills, and interests. In this context, the research aims to reassemble existing information from various previous studies related to family education factors and entrepreneurial development.
Семейството и социално-емоционалните компетентности в начален етап на образование
Семейството е първият кръг на социализация на детето. В системата на семейството и неговите култура и вярвания децата бързо научават какво се очаква от тях и какво е да си част от група. Родителите създават модел и пример, чрез който влияят върху мисленето и поведението на децата. То е естествен носител на ценности, ритуали и традиции. Също така създава свои собствени правила и навици, около които съществува. Тези навици са от битово ниво до споделяне на общи дейности и поведение.
Дошкольная образовательная организация и семья
Ни одна культура, ни одна нация, не обошлись, и не могут обходиться – без семьи. Семья – великая ценность, созданная человечеством за всю историю его существования. Каждый человек нуждается в надежной семье, в ее позитивном развитии, о чем всегда заинтересовано государство и общность. Семья и дошкольное образование – два важных института социализации детей. В деле воспитания детей ни семья, ни детский сад не могут заменить друг друга. Очевидным становится необходимость их педагогического взаимодействия
Families in Education in the Digital Age: Uses and Practices of Digital Educational Resources in Childhood
In today’s society, children spend most of their time interacting with digital devices. On average, school-age children spend more time in front of screens than at school (Desmurget, 2020). Although many studies have focused on the impact of technologies in schools, there is a lack of research on their use in schools in early childhood (called Early Childhood Education in the Spanish context). Knowing the role of the family in relation to digital media is perhaps even more important at this age where they are the main catalyst for children’s development, influencing all areas of their development (cognitive, social, emotional, etc.), and therefore, the aim is to respond to the hypothesis that the use of digital devices in the home is related to generational stereotypes that lead parents to acquire different roles depending on the media used.
Форми на сътруничество между семейството и детската градина за разбиране на значението на професиите
В разработката е представена иновативна система от форми на работа със семейството и с децата на тема „Професиите на моите родители”. Това са организирани педагогически ситуации в детската гупа, на които родителите представят своята професия, а децата са включени, като изпълняват трудова, конструктивна задача или ролево-дидактична игра.
Семья и школа при обучении особых детей
В современном мире необходимы такие модели отношений семьи и школы, которые соответствуют новым жизненным реалиям, отвечают требованиям государства (ФГОС) и запросам общества. Поэтому сфера деятельности педагога с родителями своих учеников чрезвычайно важна для всех сторон образовательного процесса: учителей, учеников и их родителей.
Role of Family in Educational Attainment and Upward Mobility
Given the substantial influence of family dynamics and socioeconomic position on academic achievement, studying the family's involvement in educational attainment and upward mobility is an essential field of study. With a particular emphasis on two primary goals, the study seeks to investigate the complex impact of family influences on educational attainment.
Развиване на емоционалната грамотност чрез музикалното възпитание
В статията се разглежда темата за ролята на музикалното възпитание за развиване на емоционалната грамотност при 6-7 годишните деца в детската градина. Разгледана е част от теоретичната и концептуалната постановка по въпроса за музикалното възпитание и емоционалната грамотност, като предпоставка за развиване на емоционалната интелигентност, която има основополагащо значение за цялостното развитие и максималните постижения на хората в личностните и междуличностните им отношения и на интелектуалния човешки прогрес.
Психологические особенности эмоционального интеллекта в юношеском возрасте
В статье рассматриваются психологические особенности эмоционального интеллекта юношей и девушек. Автором приводятся данные эмпирического исследования различий психологических особенностей эмоционального интеллекта в юношеском возрасте.
Emotional intelligence as a predictor for academic achievement of children: Evidence from primary schools of southern Ethiopia
In education, understanding the determinants of learners' achievement is crucial. This study aimed to explore the correlation between emotional intelligence (EI) and academic achievement in primary schools. Using Goleman's Emotional Intelligence Assessment Scale adapted for local use, 444 primary school students were assessed via random sampling. Inferential statistical methods, especially multinomial logistic regression, were employed for data analysis.
Модел за емоционално възпитание на деца от начална училищна възраст
Изградената емоционална култура се характеризира с отзивчивост на достатъчно широк кръг обекти, способност да се ценят и уважават чувствата на другия, проява на емпатия и умение за споделяне с други хора на собствените изживявания. Ученето е емоционален процес. Ако липсва емоция, то по-вероятно учебен процес въобще не се осъществява. Статията e базирана на писмена разработка за придобиване на първа професионално-квалификационна степен на тема „Теоретичен модел за емоционално възпитание на деца от начална училищна възраст“.
Возрастные особенности развития компонентов эмоционального интеллекта у детей старшего дошкольного возраста
Основы развития компонентов эмоционального интеллекта у детей старшего дошкольного возраста и практическое исследование этих компонентов. Приводятся основные новообразования дошкольного возраста, исследованные отечественными учеными. Дан анализ современного состояния становления компонентов эмоционального интеллекта у дошкольников разных.