Физическото възпитание и спорт и нуждата от спортуване в начален етап

В статията се разглежда физическото възпитание и спорт в начален етап и неговата основа за укрепване на детския организъм и по - нататъшното му развитие в различни спортове.

Физическая культура в школе: современные подходы и вызовы

Статья посвящена анализу роли и значимости физической культуры в школьном образовании как важнейшего фактора формирования здорового образа жизни среди молодежи. В ней рассматриваются ключевые вызовы, с которыми сталкивается школьная физическая культура в современных условиях, включая нехватку мотивации у учащихся, устаревшие методики преподавания и необходимость интеграции новых технологий.

Content and quality of comparative tactical game-centered approaches in physical education: A systematic review

Effective teaching pedagogies and curriculum frameworks in school physical education have been regularly changing and widely debated. However, teachers have predominately used technical and sport based approaches, but tactical game-centered approaches (TGAs) are becoming more common when teaching games in physical education.

Обучението по физическо възпитание и спорт за втори клас в република българия и кралство норвегия

Физическото възпитание е процес, който обхваща два компонента: образователен и възпитателен. В България учебното съдържание се определя от стандарт. Знанията, уменията, отношенията, усвоени от учениците след завършване на съответна образователна степен, в конкретния случай след втори клас, са точно определени. В края на втория срок от обучението се проследява постигането на очакваните резултати. В Кралство Норвегия очакваните резултати по предмета физическо възпитание са публикувани на страницата на Дирекцията по образованието към МОН.

Методика обучения фзической культуре в начальной школе

Цель статьи заключается в рассмотрении роли учителя физической культуры в образовательном процессе, его значения в формировании личностных качеств учащегося.

The complex journey towards the enactment of inclusion in physical education: a scoping review of the literature on teachers' perceptions and practices

The provision of inclusive education in schools is a global priority (United Nations 2015). In linewith social justice goals, inclusion means that children and young people are treated equitably andwith dignity, regardless of their background, identity or circumstances. Inclusion also promotesbelonging and learning together in an environment where support and appreciation of individualdifferences is the norm (UNESCO 2017).

Фитнесът като вид спорт

В статията се разглежда смисълът на понятието физическа подготовка, а от там физическа годност и на учениците. Готовността за спортна дейност има сложна структура и условно може да се приеме, че се състои от морално–волеви, психически, физически и специални компоненти. Коментира се фитнесът, чрез който се подготвят деца, юноши и девойки с отлична обща физическа подготовка, от които много по-лесно могат да израснат бъдещите майстори в отделните видове спорт.

Подвижные игры на уроках физкультуры как средство развития физических качеств подростков

В современном образовании Министерство просвещения России обратило внимание на проблемы физического развития выпускников школ. В связи с этим, с нового учебного года в образовательный план российских школ был введен третий урок физкультуры: раньше их было два в неделю. Практическая часть уроков физической культуры базируется на применения игровых технологий, которые позволяют в естественной атмосфере развивать личностные, регулятивные, познавательные и коммуникативных УУД в соответствии с требованиями Федерального государственного образовательного стандарта основного общего образования.

Rhythmic gymnastics: integration into the physical education curriculum

This article explores the significant role of rhythmic gymnastics in school physical education programs. It encompasses a wide range of aspects, from physical development and aesthetic perception to social and psychological benefits for students. The author highlights key points, demonstrating how integrating rhythmic gymnastics contributes to the development of flexibility, coordination, creative thinking, and social skills among students. The article provides a comprehensive overview of the significance of this sport in the context of school education and its influence on shaping a healthy lifestyle and the personal development of students.

Развиване на техниките при бягане на къси разстояния чрез прилагане на иновационни форми и методи за оптимизиране на спортната подготовка на учениците

В статията се разглежда необходимостта от промяна в часовете по физическо възпитание и спорт за подобряване техниките при бягане на къси разстояния за оптимизиране на спортната подготовка на учениците. Акцентът е поставен върху прилагането на извънучилищни иновационни форми и методи за стимулиране на желанието за физическа подготовка.

Использование игровой йоги на уроках физической культуры в начальной школе

Предложено в содержание уроков физической культуры включить элементы игровой йоги со сказкотерапией в легкой и доступной форме. Доказано, что использование использование игровой йоги как формы организации и проведения нетрадиционных уроков физической культуры позволяет нивелировать разницу в уровне физической подготовленности обучающихся, повысить уровень развития определенных физических качеств, сформировать интерес к предмету Физическая культура.

The role and methods of teaching rhythmic gymnastics in school physical education

This work provides an overview of the role of rhythmic gymnastics in the physical education curriculum for school children. It discusses the fundamental principles and advantages of incorporating this form of physical activity into the educational process. The methods of conducting rhythmic gymnastics sessions are illuminated, encompassing technique, exercise examples, composition formation, and individualized approaches for students of varying skill levels. The paper also addresses the necessary set of knowledge and skills that a physical education teacher should possess for the successful execution of rhythmic gymnastics sessions.

Проблеми пред обучението по физическо възпитание в образователната система

Физическото възпитание и спортът за учащи заемат централно място в съвременните европейски системи за управление на спорта. В статията се разглеждат проблеми и препоръки в обучението по Физическо възпитание и спорт, повишаване на качеството и начините на представяне на физическото възпитание и спорта в училище: нови спортове, нови форми на двигателни активности, традиционни игри и др., както и на индивидуалните възможности и здравословен статус на учениците.

Физкультура в школе (из опыта работы учителя)

Основными целями уроков физической культуры в школе является физическое развитие, воспитательная работа и оздоровление учащихся. Общеобразовательные задачи включают в себя обучение физкультурным знаниям, а также двигательным навыкам и умениям.

The “thinking system” in a new school concept: A rhythmic teaching approach in physical education to develop creativity

System Thinking is an actual construct supported by several scientific evidence that offer a perspective on how phenomena relate. Rhythm methodology, teaching-learning, and enjoyment in physical education are the main system elements we hypothesize interacting closely to determine direct or mediated effects on motor creativity and rhythmic perceptive capacity.

Възможности за прилагане на математическо моделиране и съвместно преподаване в stem урок по биология и здравно образование (vii клас)

Статията представя структура и инструментариум на STEM урок по биология и здравно образование (VII клас), който предоставя и възможности за прилагане на съвместно преподаване. Урокът е реализиран от учител по биология и здравно образование с ученици от Основно училище „Яне Сандански“ Пловдив. Актуалният проблем, който се разглежда, е антибиотичната устойчивост (резистентност) на болестотворните бактерии.

STEM и STEAM как инновационные подходы современного образования

В главе рассматриваются результаты исследования по содержанию понятий «STEM и STEAM подходы», «STEM грамотность», перспективы, особенности внедрения их в образование. Выявлена миссия, цели и условия реализации подходов в обучение. Представлены основы концепции STEAM обучения как интегрированного междисциплинарного проектного, практико интегрированного обучения, ведущими активностями которого являются исследование, проектирование и универсализация Рассмотрены проектные технологии и гемификация как средства STEAM обучения.

A review on the innovative approaches to STEM education

This review delves into the dynamic terrain of STEM education, navigating classic techniques and novel pedagogies. It investigates the advantages and disadvantages of traditional approaches while highlighting new trends like project-based and inquiry-based learning, collaborative strategies, and technological integration. It stresses the importance of teacher professional development in enabling the implementation of these innovations.

Поставяне на учениците в центъра на учебния процес чрез използване на steam проектно базирано обучение в прогимназиален етап на обучение методически насоки за учители

В статията е аргументиран изборът на проектно базирания подход като основен метод за повишаване на интереса към учебните предмети човекът и природата, физика и астрономия, информационни технологии, български език чрез поставянето на учениците в центъра на учебния процес. Представена е успешна практика, използвана в обучението на ученици в прогимназиален етап, в която те се превръщат в главни действащи лица. STEAM проектно базираното обучение се явява като полезен инструмент за постигане на добри резултати в съвременните нужди на обществото, както и за развиване на научна грамотност у учащите.

STEM технологии в ду: система образовательных модулей

Данная статья посвящена раскрытию значения и содержания использования STEM технологий в ДУ, системы образовательных модулей. Автор указывает на важность изучения данной темы в контексте необходимости подготовки детей к жизни в быстро меняющемся мире. В докладе подробно рассматривается содержание системы образовательных модулей, представляет направления где они практически используются педагогами и обучающимися на специальности «Дошкольное воспитание и обучение». Автор приводит конкретные примеры внедрения данны образовательных модулей STEM технологий, описывает шаги в будущем.