Девиантни прояви в тийнейджърска възраст

Статията разглежда актуален проблем, свързан с девиантните прояви на ученици както в училищата, така и извън тях. Повишаването на информираността относно особеностите и размерите на девиантното поведение, както и етапите на неговите прояви е първата стъпка към превенцията му. Настоящата информацията е предназначена в помощ на близките на проблемните тийнейджъри, училищни психолози, педагози, социални работници и други подпомагащи професии.

Влияние школьной культуры на агрессивное поведение старшеклассников

В работе подчеркивается необходимость уделять внимание школьной культуре для предотвращения издевательств. Рекомендации включают создание безопасной среды в школах и обучение учащихся социальным навыкам для эффективного управления конфликтами.

Violence and aggression against educators and school personnel, retention, stress, and training needs: National survey results.

Aggression and violence against educators and school personnel have raised public health concerns that require attention from researchers, policymakers, and training providers in U.S. schools. School aggression and violence have negative effects on school personnel health and retention and on student achievement and development. In partnership with several national organizations, the American Psychological Association (APA) Task Force on Violence Against Educators and School Personnel administered two national, multi-informant, cross-sectional surveys.

Училищна среда и агресия във взаимоотношенията ученик-съученици и ученик-учител

В статията се анализират отделни елементи на училищната среда като фактор за проява на различни форми на агресия в българското училище. Проявите на училищна агресия се проучват от гледна точка на ученика и на учителя, на усещането за (не)сигурност на учениците в училище, както и през призмата на отношенията: ученик спрямо съученици, ученик спрямо учители и учители спрямо ученици.

Особенности агрессии обучающихся младшего школьного возраста из семей разного типа

Описаны результаты констатирующего эксперимента, позволившего выявить виды (вербальная, физическая, инструментальная, альтруистическая, аутоагрессия) и уровни (высокий, средний, низкий) агрессии, которые свойственны обучающимся.

The effectiveness of behavioral counseling as intervention of abasement, aggression, and endurance of high school students

This study aims to determine: (1) the effectiveness of behavioral counseling with assertive training techniques to increase the nature of abasement, (2) the effectiveness of behavioral counseling with shaping techniques to reduce the nature of aggression, and (3) the effectiveness of behavioral counseling with self-management techniques to increase the nature of endurance.

Анализ на агресията в училище

В съвременния свят агресията е едно от най-срещаните явления сред подрастващите. Това поставя на дневен ред проблема и представлява актуална и сериозна задача пред цялата общественост. В статията са представени резултати от проучване на мнението на 276 ученици от начален етап (1.–4. клас) относно агресията в училище, анализирани са формите на агресия, на базата на проведеното изследване са направени изводи и препоръки, които биха спомогнали за създаването на безопасна и благоприятна училищна среда.

Причины формирования агрессивного поведения у детей 7–10 лет

В статье дано понятие агрессии и отличие ее от агрессивного поведения. Авторами рассматриваются причины агрессивного поведения у детей, предлагаются методы предупреждения и пути решения проблемы проявления агрессии у младших школьников. Отражена важность профилактических методов, даны рекомендации по развитию эмоционального интеллекта и коммуникативной сферы у детей.

Prioritise Propensity: A multimethod analysis of peer influence and school-based aggression

This study examines the situational role of aggressive peers in the explanation of school-based aggression. Using data from the multimethod Peer Relations and Social Behavior (PEERS) study, it tests hypotheses derived from Situational Action Theory (SAT) to investigate whether the effect of aggressive peers is greater for high propensity adolescents.

Играта като способ за справяне с агресията при деца със СОП

Статията представя различни игри като способ за намаляване на агресията при деца и ученици със СОП. Целта е да се приложат иновативни подходи, пряко свързани с възможностите, които игровата педагогика би могла да предложи.

Особенности агрессивного поведения младших школьников

В статье обсуждаются особенности агрессивного поведения детей младшего школьного возраста. Дается сущностно-содержательная характеристика понятиям «агрессия» и «агрессивность», анализируются основные причины развития агрессивного поведения младших школьников.

The Relationship between Emotional Maturity and Verbal Aggressive Behavior in State Vocational High School Students

This study aims to determine the relationship between emotional maturity and verbally aggressive behaviour in class XI students of SMKN 1 Anyer. The method used in this study was associative quantitative with a correlational approach, with a population of 360 students and a sample of 90 students using the Probability Sampling Technique, namely that each people has the same opportunity to be sampled without any sampling criteria.

Взаимовръзка между личностни диспозиции и девиантни прояви в горна училищна възраст

Основна предпоставка за развитието и формирането на всяка отделна индивидуалност, са личностните диспозиции. Те представляват уникална конфигурация от черти в рамките на отделния индивид, докато общите черти са тези, по отношение на които индивидите могат да бъдат сравнявани. Един от проблемите, с който се сблъсква ежедневно съвременното общество в своето развитие, е този за „отклоняващото“ се или „девиантното“ поведение при подрастващите. Това поведение се характеризира като различно от общоприетото, много често противоречащо на добрите нрави и морал и във всеки случай противоправно и социално нежелателно.

Феномен травли в современной школе: от буллинга к кибербуллингу

В статье автор затрагивает проблему буллинга в школе и его трансформацию из реальной жизни в виртуальный (кибербуллинг). Исследование и анализ литературы выявляет причины буллинга, новые формы кибербуллинга (аутинг, диссинг, кетфишинг, троллинг, фрейпинг) и особенность отличающую буллинг от кибербуллинга.

Reactive, proactive, relational, and slow dissipation of aggression in children

This study investigated the associations between aggression subtypes (reactive, proactive, relational, and slow dissipation of aggression), callous-unemotional traits (CU), irritability (IRR), and sex among children.

Приложното блоково-базирано програмиране като иновативен метод за преподаване в основните и средните училища

Блоковото програмиране е доказан и успешен метод за въвеждане на осн концепции за програмиране в началното и средното образование. Този метод се характеризира с много предимства, но има и един съществен недостатък – повечето използвано програмиране среди и онлайн платформи не позволяват установяването на връзка между създадени програми и реалния физически свят.

Интерактивные методы обучения устной речи на уроках русского языка в национальной школе

В статье говорится о развитии русской речи как одном из основных направлений обучения русскому языку в национальной школе. Отмечается важность речевых умений и навыков. А также в статье рассматривается специфика использования интерактивных методов обучения в развитии устной речи и их педагогические условия, способствующие их успешной реализации.

Comparison of the effectiveness of virtual reality-based education and conventional teaching methods in dental education: a systematic review

Virtual reality dental simulators as an educational tool may create specific training conditions for dental students, allowing them to practice dental skills in a safe and controlled condition. This study aimed to investigate the effectiveness of virtual reality-based education in dental education compared to traditional education approaches.

Методически подходи за ефективно преподаване на масиви в обучението по информатика

Настоящата статия представя комплексен анализ на методически подходи, насочени към оптимизиране на учебния процес и усвояване на масив от теми в профилирани училищни курсове по информатика, подчертавайки основната им роля в развитието на алгоритмично мислене и умения за програмиране. Особено внимание се обръща на преодоляването на абстрактните и интелектуални предизвикателства, свързани с разбиране на масиви, подчертавайки важността на активното учене и сътрудничество между учащи се.

Методи за презентиране на учебното съдържание по икономически дисциплини – нагласи на студенти и преподаватели

Развитието на човешкото общество се осъществява чрез знания и учене. Качеството на Образованието е актуална тема не само в България, но и в световен мащаб. Еволюционни промени в последните години се отразиха върху социалните и културни аспекти на околната среда, което значително влияят върху поведението на обучаемите. Актуалността на темата се определя от факта, че на от академичния преподавател се очаква непрекъснато да въвежда иновативни форми на представяне в обучението. В същото време той трябва да показва положително отношение към иновациите и промените и да приема нетрадиционни методи на работа в определени моменти.